website gebruikersvriendelijker maken tips

3 Manieren om jouw website gebruiksvriendelijker te maken

In de loop der tijd zijn websites geëvolueerd tot meer dan alleen maar woorden en informatie op een pagina. De gebruikers van vandaag verwachten dat jouw website hen vermaakt, hen kwaliteit biedt en natuurlijk een intuïtieve, comfortabele totaalervaring biedt. Van de esthetiek van jouw website tot de plaatsing van jouw unieke call-to-action, het zal allemaal van invloed zijn op de tijd die bezoekers op jouw pagina’s doorbrengen. Gelukkig zijn er een aantal slimme manieren om jouw website gebruiksvriendelijker te maken en ervoor zorgen dat jouw digitale platform een succes wordt.

We laten je hier kennismaken met drie manieren waarmee je aan de slag kunt om jouw website gebruiksvriendelijker te maken.

Luister naar je gebruikers

Neem de tijd om jouw gemiddelde bezoeker te vragen wat hij precies op jouw website zou willen zien. Door informatie rechtstreeks van jouw doelgroep te krijgen, zul je ontbrekende elementen kunnen identificeren die je zelf misschien niet ziet. Gebruikers weten vaak precies wat ze niet leuk vinden aan een website. Aan jou de taak om die opmerkingen om te zetten in positieve reacties door de functies die bezoekers niet leuk vinden te verbeteren.

Wil je meer weten over hoe je digitale marketingmogelijkheden kunt inzetten om jouw bezoekers tot in de puntjes te bedienen, maak dan kennis met Anglers en kom erachter wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat jouw website meer conversies zult maken!

Website versnellen

De meeste internetgebruikers zijn eraan gewend geraakt dat jouw website bliksemsnel laadt, helemaal op mobiele apparaten. Over het algemeen wordt er verwacht dat een webpagina binnen twee á drie seconden geladen is, en als dat niet het geval is, zullen ze eerder naar de concurrent gaan surfen. Snelheid is dus belangrijk als het erom gaat bezoekers op jouw website te houden en om ervoor te zorgen dat ze met jou in zee willen gaan.

Wil je de snelheid van jouw website controleren, dan kun je aan de slag gaan met handige tools zoals Pingdom en Google’s Page Speed Insights. Deze sites geven je overigens ook tips over hoe je jouw site kunt versnellen. Twee eenvoudige dingen die je kunt doen zijn onder meer het controleren van de server snelheid en het optimaliseren van de bestanden van afbeeldingen.

Geef diepgaande informatie

Als je aan de slag gaat met persuasive design van jouw website, dan probeer je er natuurlijk voor te zorgen dat bezoekers de informatie krijgen die ze nodig hebben om een geïnformeerde beslissing te nemen over jouw product of service. Als bezoekers te lang naar deze informatie moeten zoeken, denken ze misschien dat je iets verbergt of raken ze gefrustreerd en zullen ze hoogstwaarschijnlijk eerder op zoek gaan naar de site van een concurrent. Houdt er dus rekening mee dat hoe grondiger en toegankelijker de informatie is die je verstrekt, hoe beter!

Volg je Lotus Writings al op Facebook en Pinterest?
Lees je liever over ouderschap en lifestyle? Kijk dan eens op De Mamagids!

Author: Merel

Merel (38) is zeven jaar samen met Ro, haar grote liefde, en eindeloos trots op haar vier dochters en zoon: June, Rose, May, Nova* (2020) en Sean. Ze is gek op Van Dobben kroketten en chocola en daardoor eeuwig aan de lijn. In 2013 studeerde ze af als historica, drie jaar later startte ze een goedlopende mamablog: Lotus Writings. Voor nuchtere ouders die houden van hun kinderen, maar ook (steeds meer) van zichzelf. Die weten dat je best doen soms belangrijker is dan de uitkomst.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.