Regelmatig deel ik opgedane kennis over bloggen in de gelijknamige categorie ‘over bloggen’. Op die manier hoop ik andere bloggers die minder ervaren zijn een beetje te helpen. Vandaag vertel ik over een gratis, handig stappenplan waarmee ik in aanraking kwam van Newsletter2Go die je met een aantal tips beloven te helpen aan 1000 nieuwe volgers op je e-maillijst. Of ik iets aan de tips heb gehad?
Communicatie en media
Sommige wetenschappers zien de historische grotschilderingen in West-Europa als de eerste vorm van geschreven media. Anderen geven eerder de voorkeur aan het schrift zoals dat in Mesopotamië werd ontwikkeld rond 3.300 BC. Dat geschreven communicatie dus al eeuwenoud is, mag duidelijk zijn. Geen wonder dat Newsletter2Go een stappenplan schreef voor het gebruik van e-mail als middel dat bloggers en vloggers kunnen gebruiken om een vaste achterban te zetten: “Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer emaillijst”. Omdat het geschreven woord nog altijd krachtig is, ook meer dan 5000 jaar later.
E-mail dus
Voor mij stond dit al een tijd op mijn ellenlange to do list. Op het moment kan ik namelijk best 1000 extra volgers gebruiken op mijn e-maillijst. Daarom ben ik heel blij dat dit stappenplan op mijn pad kwam.
Voordeel van een e-maillijst t.o.v. andere social media
Eén van de voordelen die e-mail heeft ten opzichte van mijn andere kanalen is dat je niet te maken hebt met een algoritme. Dat is namelijk waardeloos: wanneer niemand je leest op Facebook, verdwijnt je bericht vrijwel ongelezen in de krochten van internet en missen potentieel geïnteresseerde lezers dus een heel informatieve of grappige tekst. Door e-mail in te zetten als marketingstrategie, bereik je hen wel direct. En zelfs als iemand je mailtje zou deleten, dan nog heeft hij of zij wél het bericht gezien. Kortom, genoeg redenen voor jou om ook het gratis stappenplan te downloaden toch?
Gratis stappenplan
Ja, je las het goed. Het stappenplan is gratis. En ik zeg het eerlijk, ik heb me vaker ingeschreven voor gratis online hulp, maar zelden zit het zo goed in elkaar als nu. Je krijgt in een heldere tekst opgesomd waar je aan moet denken en hoe je dit het best kan aanpakken. Bovendien kunnen je lezers je straks ook gaan helpen.
Wat heb ik opgestoken van het stappenplan?
In eerste instantie moet ik er even goed over gaan nadenken hoe ik het precies zal toepassen. Maar wat ik nu in elk geval weet:
- Je krijgt een trouwere band met je lezers wanneer je ze wekelijks of tweewekelijks een persoonlijke update stuurt
- Ik moet dus écht tijd vrijmaken voor het schrijven van een nieuwsbrief en bovendien investeren in een opvallende lay-out; misschien zelfs pop-ups
- Je moet met je nieuwsbrief natuurlijk wel iets extra’s bieden, want waarom zouden ze zich anders inschrijven?
- Er zijn vele wegen die naar Rome leiden (in dit geval dus 1000 nieuwe inschrijvingen)
- Mijn aanmeldformulier mag beter
Werk aan de winkel dus!
Heb jij ook behoefte om het bloggen professioneler aan te pakken, download dan via de bovenstaande link het stappenplan op weg naar 1000 nieuwe volgers en ga ermee aan de slag. Voor mij is het nu nog heel recent dat ik me erin verdiept heb, dus concrete resultaten heb ik nog niet behaald, maar de kennis is alvast goud waard.
Hoe vaak ontvang jij het liefst een nieuwsbrief? En ga jij het stappenplan van Newsletter2Go downloaden voor een complete e-maillijst?
Volg je Lotus Writings al op Pinterest?
Afbeelding – Shutterstock
Dit is een samenwerking. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn Disclaimer.
Ik heb ook een email marketing curus gedaan, maar helaas nooit verder doorgepakt. Helaas ontbreekt het mij ook daarbij aan tijd. Ik zal er nog eens over nadenken
Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal geen nieuwsbrief uitstuur. Ik zou het eigenlijk moeten doen.
P.s. Leuk zo je website, met de roze achtergrond.
Ik heb er nu al meerdere bloggers over gehoord en ben er toch wel nieuwsgierig naar. 1000 extra volgers klinkt mooi, maar ik ben maar een kleine blogger, dus ik geloof niet zo dat het bij mij ook zo zou uitpakken. ?
Wauw, hier ga ik induiken. Ik ben ook naarstig op zoek naar zoiets, dacht aan mailchimp. Maar ben wel gecharmeerd van jouw enthousiasme.