opstaan vrolijk tips

Je dag goed beginnen: met déze 5 tips lukt het je

Stap je vaak met het verkeerde been uit bed? Dat is vervelend! Je kunt flink wat last hebben van een ochtendhumeur. Gelukkig zijn er verschillende dingen die je kunt uitproberen om je dag goed te beginnen. Zo ga je weer genieten van een vrolijk gevoel bij de start van de dag! Met onze tips en tricks helpen we je op weg.

Zet tijdig de wekker

We begrijpen het: de kans is groot dat je niet blij wordt van een wekker die vroeg afgaat. Toch raden we je aan om tijdig de wekker te zetten. Zorg er liever voor dat je ’s ochtends wat tijd over hebt dan dat je tijd te kort komt. Op die manier hoef je namelijk niet zo te stressen! Je kunt de dag rustiger beginnen, en misschien zelfs nog even kort snoozen – dat heeft invloed op je humeur.

Start met een kop koffie

Slinger meteen de koffiepot aan zodra je in de keuken komt! Een goede kop koffie geeft je namelijk directe energie: daar heb je veel profijt van ’s ochtends vroeg. De geur van koffie kan al maken dat je je lekker voelt en klaar bent om aan de dag te beginnen. Ga op zoek naar de koffie die jij het liefst drinkt in de ochtenduren. Je kunt koffie kopen in allerlei smaken – van espresso tot filterkoffie. Bedenk ook wat jouw favoriete koffiemerk is, passend bij jouw smaak. Douwe Egberts kennen we bijvoorbeeld allemaal wel: een ware favoriet! Met een smaakvolle kop koffie die aan je wensen voldoet, ben je klaar om de dag te starten.

Momentje voor jezelf

Neem echt even een momentje voor jezelf als je je kop koffie opdrinkt. Pak de krant erbij, of check het nieuws op je telefoon. Ga nog even comfortabel op de bank zitten, om de dag wat zachter te beginnen. Zet een muziekje aan of luister een podcast. Dit maakt ook dat je rust houdt, en niet direct aan het rennen en vliegen bent.

Voorbereiding tijdens de dag ervoor

Om ’s ochtends tijd te besparen, kun je de avond ervoor alvast de nodige voorbereidingen treffen. Pak bijvoorbeeld alvast je tas in. Leg je outfit voor de volgende dag klaar, zodat je daar in de ochtend niet meer over hoeft na te denken. Je kunt zelfs je ontbijt en je lunch al prepareren. Het maakt de ochtend veel rustgevender!

Begin de dag met beweging

Beweging is goed voor je humeur. Probeer daarom ’s ochtends direct even te bewegen. Het is daarbij ideaal om je sportmoment ’s ochtends te plannen. Lukt dat niet? Denk er dan aan om een stukje te wandelen of fietsen – dit kun je waarschijnlijk prima combineren met het vervoer naar je werk. Dit geeft je een boost voor de gehele verdere dag!

Volg je Lotus Writings al op Facebook en Pinterest?
Lees je liever over ouderschap en lifestyle? Kijk dan eens op De Mamagids!

Author: Merel

Merel (36) is moeder van drie temperamentvolle dochters en zeven jaar samen met Ro, haar grote liefde. Ze is gek op Van Dobben kroketten en chocola en daardoor eeuwig aan de lijn. In 2013 studeerde ze af als historica, drie jaar later startte ze een goedlopende mamablog: Lotus Writings. Voor nuchtere ouders die houden van hun kinderen, maar ook (steeds meer) van zichzelf. Die weten dat je best doen soms belangrijker is dan de uitkomst.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *