e-maillijst

Gebruik een e-maillijst: omdat geschreven communicatie een eeuwenoud succes is!

Regelmatig deel ik opgedane kennis over bloggen in de gelijknamige categorie ‘over bloggen’. Op die manier hoop ik andere bloggers die minder ervaren zijn een beetje te helpen. Vandaag vertel ik over een gratis, handig stappenplan waarmee ik in aanraking kwam van Newsletter2Go die je met een aantal tips beloven te helpen aan 1000 nieuwe volgers op je e-maillijst. Of ik iets aan de tips heb gehad? 

Communicatie en media

Sommige wetenschappers zien de historische grotschilderingen in West-Europa als de eerste vorm van geschreven media. Anderen geven eerder de voorkeur aan het schrift zoals dat in Mesopotamië werd ontwikkeld rond 3.300 BC. Dat geschreven communicatie dus al eeuwenoud is, mag duidelijk zijn. Geen wonder dat Newsletter2Go een stappenplan schreef voor het gebruik van e-mail als middel dat bloggers en vloggers kunnen gebruiken om een vaste achterban te zetten: “Van 0-1000: Het definitieve stappenplan voor een killer emaillijst”. Omdat het geschreven woord nog altijd krachtig is, ook meer dan 5000 jaar later.

E-mail dus

Voor mij stond dit al een tijd op mijn ellenlange to do list. Op het moment kan ik namelijk best 1000 extra volgers gebruiken op mijn e-maillijst. Daarom ben ik heel blij dat dit stappenplan op mijn pad kwam.

Voordeel van een e-maillijst t.o.v. andere social media

Eén van de voordelen die e-mail heeft ten opzichte van mijn andere kanalen is dat je niet te maken hebt met een algoritme. Dat is namelijk waardeloos: wanneer niemand je leest op Facebook, verdwijnt je bericht vrijwel ongelezen in de krochten van internet en missen potentieel geïnteresseerde lezers dus een heel informatieve of grappige tekst. Door e-mail in te zetten als marketingstrategie, bereik je hen wel direct. En zelfs als iemand je mailtje zou deleten, dan nog heeft hij of zij wél het bericht gezien. Kortom, genoeg redenen voor jou om ook het gratis stappenplan te downloaden toch?

Gratis stappenplan

Ja, je las het goed. Het stappenplan is gratis. En ik zeg het eerlijk, ik heb me vaker ingeschreven voor gratis online hulp, maar zelden zit het zo goed in elkaar als nu. Je krijgt in een heldere tekst opgesomd waar je aan moet denken en hoe je dit het best kan aanpakken. Bovendien kunnen je lezers je straks ook gaan helpen.

Wat heb ik opgestoken van het stappenplan?

In eerste instantie moet ik er even goed over gaan nadenken hoe ik het precies zal toepassen. Maar wat ik nu in elk geval weet:

  • Je krijgt een trouwere band met je lezers wanneer je ze wekelijks of tweewekelijks een persoonlijke update stuurt
  • Ik moet dus écht tijd vrijmaken voor het schrijven van een nieuwsbrief en bovendien investeren in een opvallende lay-out; misschien zelfs pop-ups
  • Je moet met je nieuwsbrief natuurlijk wel iets extra’s bieden, want waarom zouden ze zich anders inschrijven?
  • Er zijn vele wegen die naar Rome leiden (in dit geval dus 1000 nieuwe inschrijvingen)
  • Mijn aanmeldformulier mag beter

Werk aan de winkel dus!

Heb jij ook behoefte om het bloggen professioneler aan te pakken, download dan via de bovenstaande link het stappenplan op weg naar 1000 nieuwe volgers en ga ermee aan de slag. Voor mij is het nu nog heel recent dat ik me erin verdiept heb, dus concrete resultaten heb ik nog niet behaald, maar de kennis is alvast goud waard.

Hoe vaak ontvang jij het liefst een nieuwsbrief?
En ga jij het stappenplan van Newsletter2Go downloaden voor een complete e-maillijst?

E-mails – Shutterstock

Dit is een samenwerking. Voor meer informatie verwijs ik je naar mijn Disclaimer.

Author: Merel

Ik ben Merel. Samen met Ro zorg ik voor onze drie meisjes (11, 3 en 2 jaar): kleine eigengereide dametjes, die ons veel leren. Ik blog bijna dagelijks over ons leven, het ouderschap en de liefde. En omdat we hier in optima forma van een temperamentvol gezin genieten, ligt de inspiratie regelmatig letterlijk voor mijn voeten – al dan niet dramatisch schreeuwend omdat we de eierkoek verkeerd sneden. Dat maakt het bij ons thuis in elk geval nooit saai. Al zal onze bijna-puberende oudste daar wel een andere mening over hebben…

4 Replies to “Gebruik een e-maillijst: omdat geschreven communicatie een eeuwenoud succes is!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge